Yoga Friends
Zajęcia

Opis zajęć

Joga wg Iyengara

POZIOM 0 - przeznaczony dla osób rozpoczynających przygodę z jogą.  Tu poznasz podstawowe pozycje jogi. Nauczyciel pomoże Ci zrozumieć właściwe ustawienie ciała oraz najważniejsze elementy pracy w pozycjach (asanach). Na każdej lekcji poznasz coś nowego i poczujesz pierwsze pozytywne efekty praktyki jogi, postęp w budowaniu siły i elastyczności ciała. Doświadczysz czym jest aktywność w jodze i głęboki, odnawiający relaks.

POZIOM 1 - po poznaniu podstaw na poziomie 0 będziesz w bardziej zaawansowany sposób kontynuować podstawowe asany, poznasz też nowe, bardziej zaawansowane formy z poziomu średniego. Opanujesz pozycje odwrócone i wygięcia do tyłu. Pod opieką nauczyciela, bezpiecznie i efektywnie rozwiniesz swoją praktykę, odczujesz korzystne efekty dla ciała, wyraźną poprawę kondycji, spokój umysłu i pełniejszy, swobodniejszy oddech.

POZIOM 2 - na tym poziomie praktyka jest głębsza, asany bardziej zaawansowane. Poziom ten jest dla osób z co najmniej 2 letnią praktyką, szukających rozwoju na wyższym poziomie.

POZIOM 0,1zajęcia przeznaczone dla osób z poziomu 0 i 1.

POZIOM 1,2zajęcia przeznaczone dla osób z poziomu 1 i 2.


Ashtanga Yoga

Dynamiczna forma jogi, dla osób, które nie boją się spocić. Na zajęciach zapoznasz się z oddechem Ujjayi doświadczysz jak wspaniała jest praktyka, polegająca na koordynacji ruchu z oddechem. Za każdym razem powtarzana jest ta sama, genialnie ułożona sekwencja asan, dzięki czemu z zajęć na zajęcia jest coraz łatwiej przechodzić z pozycji do pozycji i doświadczać medytacji w ruchu. Oddech wyzwalając energię sprawia, że praktyka staje się przyjemniejsza i bardziej efektywna.

I seria prowadzona - to zajęcia prowadzone przez nauczyciela, który licząc vinyasy i oddechy, wyznacza rytm praktyki. Na tych zajęciach możesz poznać całą I serię ashtangi, poddać się rytmowi i doświadczając obecności w oddechu.

Mysore - na zajęciach Mysore na sali panuje cisza, przerywana dźwiękami oddechów. Każdy uczeń praktykuje do momentu, który jest właściwy dla jego doświadczenia, możliwości i wytrzymałości. Nauczyciel przekazuje swoją wiedzę każdemu uczniowi indywidualnie dodając mu pojedyncze pozycje w sekwencji w miarę jak poprawia się jego doświadczenie, wytrzymałość i elastyczność. Asysta nauczyciela i ręczne korekty pozwalają uczniom wejść głębiej w pozycje. Gdy uczeń zgłasza jakiś problem, otrzymuje warianty pozycji, odpowiednie dla siebie.Niezależnie od poziomu zaawansowania uczniowie wspólnie praktykują, korzystając ze wskazówek nauczyciela. Styl Mysore pozwala praktykującym płynąć w rytmie indywidualnego oddechu, stosownie do swoich potrzeb.

Discover Yoga (Odkryj Yogę) - to Twoje pierwsze spotkanie z jogą, poznasz i wykonasz pierwsze pozycje jogi – asany. Odkryjesz, że prowadzona u nas joga jest właściwa dla każdego bez względu na wiek, kondycję i elastyczność i że jest w stanie  poprawić wszystkie  te parametry oprócz … wieku (ale tylko metrykalnego!). Nauczyciel jogi w przyjazny sposób wprowadzi Cię w asany oraz zapewni odprężający relaks. Warsztaty przeznaczone są nie tylko dla początkujących, ale dla wszystkich, którzy po przerwie chcieliby wrócić do praktyki i poczuć się pewniej.

Warsztaty DISCOVER YOGA odbywają się w każdą drugą niedzielę miesiąca – SĄ ZA DARMO!

Restorative Yoga - Pierwsze tego rodzaju zajęcia jogi w Poznaniu tylko w Yoga Friends.

Restorative Yoga jest mocno osadzona w tradycji nauczania B.K.S.Iyengara, ktora łączy w sobie starozytna wiedzę i osiągnięcia współczesnej nauki ( medycyny, fizjoterapi i psychologi). Antidotum na stres jest relaks. Relaks oznacza głęboki odpoczynek. Pozycje jogi regeneracyjnej pomagają usunąć efekty chronicznego stresu poprzez aktywna regenerację. Na zajęciach z jogi regeneracyjnej wykorzystywane są podobne pomoce jak na zajęciach jogi Iyengara, które podpieraja nasze ciało tak, by umożliwić mu całkowita regenerację i relaks. Starannie ułożone sekwencje asan relaksacyjnych poruszają kręgosłup we wszystkich kierunkach ( skłony do przodu, skrety, wygiecia w tył, pozycje odwrocone) a to równocześnie stymuluje i rozluznia nasze organy wewnętrzne. Stosowanie tej metody korzystnie wpływa również na jakość naszego snu.

Schemat/opis/przebieg zajęć:

150 minut:

to 2 zajęcia 90 regeneracja + 60 relaks i bezruch savasany .